Stipendije za kandidate koji upišu studijski program “Fizika u obrazovanju”
Na Odsjeku za fiziku Prirodno-matematičkog fakulteta Sarajevo smo izuzetno sretni zbog činjenice da se u Kantonu Sarajevo budi svijest o značaju podsticanja najuspješnijih svršenih srednjoškolaca da upisuju nastavničke studijske programe! Zanimanje nastavnika/profesora fizike prepoznato je kao deficitarno na tržištu rada i Kanton Sarajevo će u skladu s tim obezbijediti stipendije za kandidate koji se odluče upisati studijski program „Fizika u obrazovanju“ u 2022/23. akademskoj godini (OBAVIJEST – VLADA KANTONA SARAJEVO).
Ukoliko u vama postoji strast za rješavanjem temeljnih zagonetki prirode i ako vam pričinjava zadovoljstvo da svoje spoznaje o prirodnim zakonitostima dijelite sa drugima, onda je studijski program „Fizika u obrazovanju“ optimalan izbor za vaš nastavak školovanja. Studijski program „Fizika u obrazovanju“ traje četiri godine i uspješnim završetkom studija student stiče pravo na zvanje „bachelor fizike-nastavnički smjer“. Moguć je nastavak studija na studijskom smjeru „Fizika“ (zvanje: magistar fizike) ili „Fizika u obrazovanju“ (zvanje: magistar fizike-nastavnički smjer), a u konačnici i na doktorskom studiju (zvanje: doktor nauka fizike u obrazovanju). Po završetku studija moguće je zaposlenje u školstvu, te u perspektivi i u svim drugim ustanovama koje zahtijevaju ekspertizu u oblasti fizike u obrazovanju (npr. instituti za obrazovna istraživanja, prosvjetno-pedagoški zavodi, ministarstva).
U nastavku navodimo ključne argumente za odabir studijskog programa „Fizika u obrazovanju“:
- Više nego u bilo kojoj drugoj profesiji, kroz nastavničku profesiju možemo izvršiti trajan pozitivni uticaj na razvoj mladih ljudi, što nastavničkoj profesiji daje jednu izuzetno plemenitu, humanističku notu i čini ju izrazito značajnom za razvoj cjelokupnog društva.
- Zbog ove plemenitosti nastavničke profesije, u razvijenim kulturama se nastavnička profesija smatra jednom od najprestižnijih i u nivou je sa profesijom doktora medicine. Iz tog razloga u visokouspješnim obrazovnim sistemima poput onog u Finskoj, nastavnički studijski programi su izrazito atraktivna opcija za studij i samo se kandidatima koji prođu strogu selekciju omogućava da se obrazuju za nastavnika. U Finskoj se kandidati za nastavnički studij regrutuju iz populacije 10% najuspješnijih srednjoškolaca, a u Južnoj Koreji iz 5% najuspješnijih (Barber & Morshed, 2007, p. 16).
- Profesija nastavnika/profesora fizike spada u deficitarne profesije u Kantonu Sarajevo, ali i ostatku Bosne i Hercegovine. Drugim riječima, osobe sa završenim studijem „Fizika u obrazovanju“ se bez problema zapošljavaju u struci.
- Odabirom studijskog programa „Fizika u obrazovanju“ ne ograničavate se isključivo na karijernu opciju nastavnika/profesora fizike. Nastavkom studija na drugom i trećem ciklusu stiču se kompetencije koje omogućavaju obavljanje širokog spektra poslova u oblasti obrazovanja, uključujući i karijeru naučnika u polju istraživanja obrazovanja iz fizike. Prema kvalitetu i kvantitetu publiciranih radova, naučnici u polju istraživanja obrazovanja iz fizike sa Odsjeka za fiziku u Sarajevu postižu natprosječna postignuća u poređenju sa naučnicima iz država regiona.
Referenca: Barber, M., & Mourshed, M. (2007). How the world's best performing systems come out on top. McKinsey & Company.