Katedra za fiziku u obrazovanju i opštu fiziku

  /  Katedra za fiziku u obrazovanju i opštu fiziku

“A teacher affects eternity; he can never tell where his influence stops.” – Henry Brooks Adams

Rad Katedre za fiziku u obrazovanju i opštu fiziku usmjeren je na unapređivanje kvaliteta nastave fizike, sa akcentom na opštu fiziku. Osim toga, ova Katedra ima veliki značaj za inicijalno obrazovanje budućih nastavnika i profesora fizike, kao i za istraživanje obrazovanja iz fizike. Katedru čine svi nastavnici i saradnici koji izvode nastavni proces iz predmeta koji spadaju u oblasti Fizike u obrazovanju ili Opšte fizike.

Naučno-istraživački rad Katedre za fiziku u obrazovanju i opštu fiziku je u posljednjih deset godina u značajnom usponu. Kad su u pitanju obrazovna istraživanja, članovi Katedre su se primarno bavili istraživanjem učenja i podučavanja talasne optike, te mogućnostima primjene Rasch modeliranja kod izrade instrumenata za mjerenje učeničkih postignuća iz fizike.

Ove istraživačke aktivnosti rezultirale su značajnim brojem radova u prestižnim svjetskim časopisima koji publiciraju istraživanja iz oblasti fizike u obrazovanju.

Pri tome je ostvarena suradnja sa brojnim grupama za istraživanje fizike u obrazovanju, od Sjedinjenih Američkih Država (Miami University), preko SR Njemačke (IPN Kiel), do R Slovenije (Univerzitet u Mariboru), R Hrvatske (Sveučilišta u Zagrebu, Rijeci i Splitu), R Srbije (Univerzitet u Nišu), Sjeverne Makedonije (Univerzitet Sv. Ćiril i Metodije u Skoplju) i Kazahstana (Suleyman Demirel University).

Kabinet za fiziku PMF Sarajevo

Članovi Katedre također daju značajan doprinos unapređenju kvaliteta odgoja i obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Naročito vrijedi istaknuti doprinos u radu sa učenicima takmičarima, kroz organizaciju škola eksperimentalne fizike, kampova iz fizike, te takmičenja. Članovi Katedre su dali značajan doprinos u izradi strategije odgoja i obrazovanja za Kanton Sarajevo, u izradi zajedničke jezgre nastavnih programa za predmet Fizika u BiH, te u kurikularnoj reformi u Kantonu Sarajevo. Osim toga, Katedra daje značajan doprinos i u procesima profesionalnog usavršavanja nastavnika i profesora fizike.

“If you find science boring, you're learning it from a wrong teacher.” – Richard P. Feynman