Rad akademika prof. dr. Dejana Miloševića objavljen u časopisu Optics Express

Kategorija: Novi naučni rezultati Objavljeno: Petak, 25 Mart 2022

Naučni rad “Macroscopic effects in high-order harmonic generation – a focal-averaging method based on the integral solution of the wave equation”, objavljen je u prestižnom časopisu Optics Express.

Ovo je veliki uspjeh jer je Dejan Milošević, profesor teorijske fizike na Odsjeku za fiziku Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, jedini autor rada objavljenog u ovom prestižnom časopisu iz oblasti optike. Izdavač časopisa je društvo Optica (prije: OSA, the Optical Society of America). Impakt faktor časopisa je 3,894 i u prvoj je kvartili (Q1) za oblast Atomic and Molecular Physics, and Optics. Časopis je open-access i rad je dostupan na gornjem linku.

Djelovanjem jakog laserskog polja na atomske gasove može se generisati koherentno elektromagnetno zračenje u području mekih X-zraka. To su harmonici višeg reda koji imaju veliku primjenu u atonauci i generalno u atomskoj, molekularnoj i optičkoj fizici. Pored poznavanja mikroskopske kvantnomehaničke teorije tog procesa, za primjene je neophodna i makroskopska teorija. U ovom radu je razvijena jedna takva teorija koja se bazira na integralnom rješenju talasne jednačine. Teorija je testirana tako što su uspješno simulirani eksperimentalni rezultati koje su nedavno objavile dvije naučnoistraživačke grupe iz Njemačke i iz Sjedinjenih Američkih Država.

Rad je dio naučnoistraživačkog projekta Ministarstva za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo.

hhg spectra

Na ovoj slici iz rada su predstavljeni spektri viših harmonika generisanih izlaganjem atoma neona

bicirkularnom laserskom polju. Upoređeni su rezultati dobijeni primjenom mikroskopske i makroskopske teorije.