Akademik prof. dr. Dejan Milošević objavio rad u časopisu Optics Letters

Kategorija: Novi naučni rezultati Objavljeno: Srijeda, 23 Mart 2022

Rad akademika prof. dr. Dejana Miloševića pod nazivom, “Strong-laser-field-induced ionization assisted by a terahertz pulse”, objavljen je u prestižnom časopisu Optics Letters.

Ovo je veliki uspjeh jer je Dejan Milošević, profesor teorijske fizike na Odsjeku za fiziku Prirodno-matematičkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, jedini autor rada objavljenog u ovom prestižnom časopisu iz oblasti optike. Izdavač časopisa je društvo Optica (prije: OSA, the Optical Society of America). Impakt faktor časopisa je 3,776 i u prvoj je kvartili (Q1) za oblast Atomic and Molecular Physics, and Optics.

Rad se odnosi na potpuno novu oblast – jonizaciju atoma i molekula infracrvenim laserskim impulsom u prisustvu terahercnog (THz) pulsa. Iako terahercno zračenje nije dovoljno jako da samo jonizuje metu, ono potpuno mijenja dinamiku procesa jonizacije. U ovom radu je objašnjeno kako se terahercni puls može iskoristiti da se kontroliše proces jonizacije jakim laserskim poljem. Vjerovatnoća procesa i maksimalna energija oslobođenih elektrona mogu biti znatno povećani u odnosu na one u odsustvu terahercnog polja.

Rad je dio naučnoistraživačkog projekta kojeg finansira Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo.

thz zracenjeNa slici su prikazani kombinovano terahercno polje i lasersko polje(zelena linija na glavnom dijagramu i panel u gornjem desnom uglu)